Optoteam tør å utfordre det etablerte, og vi stiller spørsmål rundt forretningsdriften – men kun dersom dette er ønskelig. Vi tror det kan være lett å gå seg fast i egne rutiner, uten å se mulighetene som finnes utenfor butikkens fire vegger.
Våre optikere jobber i mange forskjellige butikker, på tvers av kjedegrenser. Det gjør at de opparbeider seg en betydelig erfaring. Vi har også fokus på våre resultater hos kunden. Det gjør at optikeren på oppdrag også har fokus på verdien av sin egen innsats. Det være seg både sluttbrukers tilfredshet og konvertering. Med konvertering mener vi salg av produkter etter en synsundersøkelse.
Konvertering etter synsundersøkelser er et helt vesentlig element i virksomhetens inntjening. Vi er godt kjent med, og det er sikkert du også at her kan det variere mye fra optiker til optiker. Vi snakker ikke om å pushe salg, men å sørge for at kunden får gode og riktige hjelpemidler som ivaretar kundens synshelse, og godt syn knyttet til ulike aktiviteter som tid foran skjerm, lesing, bilkjøring og andre fritidsaktiviteter. Ingen kan påvirke dette mer enn optikeren som fagperson.
I tillegg til at de blir oppfordret til å selv ta initiativ til kompetanseutvikling har vi i Optoteam en intern utviklingsprosess i 3 trinn. De 2 første trinnene inneholder fordypning på faglige områder. Trinn 3 har fått overskriften Beste praksis. Der har vi fokus på nettopp det vi har skrevet om tidligere her.
Ta kontakt med oss for en hyggelig prat om din virksomhet, og hvordan vi kan bidra til utvikling, økt lønnsomhet og en enklere hverdag.