opto_ikon_1

Beste praksis

Optoteam tør å utfordre det etablerte, og vi stiller spørsmål rundt forretningsdriften – men kun dersom dette er ønskelig. Vi tror det kan være lett å gå seg fast i egne rutiner, uten å se mulighetene som finnes utenfor butikkens fire vegger.

opto_ikon_2
Avtal et møte
Kontakt oss
1414311734

Beste praksis

Nye øyne på din virksomhet og drift

Våre optikere jobber i mange forskjellige butikker, på tvers av kjedegrenser. Det gjør at de opparbeider seg en betydelig erfaring. Vi har også fokus på våre resultater hos kunden. Det gjør at optikeren på oppdrag også har fokus på verdien av sin egen innsats. Det være seg både sluttbrukers tilfredshet og konvertering. Med konvertering mener vi salg av produkter etter en synsundersøkelse.

Konvertering etter synsundersøkelser er et helt vesentlig element i virksomhetens inntjening. Vi er godt kjent med, og det er sikkert du også at her kan det variere mye fra optiker til optiker. Vi snakker ikke om å pushe salg, men å sørge for at kunden får gode og riktige hjelpemidler som ivaretar kundens synshelse, og godt syn knyttet til ulike aktiviteter som tid foran skjerm, lesing, bilkjøring og andre fritidsaktiviteter. Ingen kan påvirke dette mer enn optikeren som fagperson.

I tillegg til at de blir oppfordret til å selv ta initiativ til kompetanseutvikling har vi i Optoteam en intern utviklingsprosess i 3 trinn. De 2 første trinnene inneholder fordypning på faglige områder. Trinn 3 har fått overskriften Beste praksis. Der har vi fokus på nettopp det vi har skrevet om tidligere her.

Ta kontakt med oss for en hyggelig prat om din virksomhet, og hvordan vi kan bidra til utvikling, økt lønnsomhet og en enklere hverdag.

opto_ikon_1
Vår beste praksis betyr at vi setter fokus på:
AdobeStock_731962827
  • Kundemøter
  • Overlevering fra kunderådgiver til optiker (introduksjon)
  • Overlevering tilbake fra optiker til kunderådgiver (valg av løsning)
  • Konvertering fra synsprøve til salg
  • Kampanjer som fungerer uten å gi bort unødvendige rabatter
  • Produktutvalg
  • Andre elementer som har en kommersiell verdi
opto_ikon_7
Kontakt oss
5ee9d40a80713e46657ae86e_Her-er-noen-situasjoner2-p-1080

opto_ikon_2

Fint å vite - FAQ

Hvem er det som bestiller og betaler for reiser og opphold?
Hvor mye behøver jeg reise?
Kan jeg ha ønske om å arbeide bare i mitt nærområde?
Hvordan fungerer det med reisetid?
Kan jeg ønske å alltid være hjemme til en viss tid?
Hvordan fungerer det med opplæring i ulike journalsystem?
Hvordan fungerer det når jeg skal lære om forskjellige typer glass?
Har jeg en form for garantilønn?
Er jeg med i en pensjonsordning?
Må jeg jobbe helg og helligdager?
Har Optoteam noen form for bidrag til etterutdanning?
Er det noen form for internutdannelse i bedriften?
Hva kan jeg regne med å tjene?
Er det noen andre goder utenom lønn?
Kan jeg ta ansettelse hos Optoteam mens jeg leter etter ny fast jobb?
Hva ser vi etter hos våre faste optikere?

Fortsatt spørsmål?

Finner du ikke svaret du leter etter? Vennligst snakk med våre vennlige team.
Jeg vil bli kontaktet